8 Ağustos 2012 Çarşamba

Neue Pinakothek

Pinakothek maceralarıma Altes Pinakothek ile yanlış bir başlangıç yapmış olmamın pişmanlığını halen hissediyorum. Modern Pinakothek'e ağzım açık ziyaretlerim sonrasında yolumu Neue Pinakothek'e de düşürmeyi başardım. Hoş, bir zamanlama ustası olarak müzenin kapanmasına 3 saat kala gezmeye başlamış olsam da gayet güzel vakit geçirdim.

Efendim, müzenin tonton görevlilerinden bir beyefendi görsel gezime alt kattan başlamamı önerdi. Girişin altında yer alan galeride yer alan M for Myth sergisi -ki 2013 Ocak'a kadar devam ediyor- beni masalların, perilerin, uçuşan tüllerin ve görkemli atların resimleri ve heykelleri ile sarmaladı.


-Amazone (1897) / Franz von Stuck-


-Amor Entflient (1881) / Edmund Friedrich Kanoldt-

Müzenin giriş katına döndükten sonra galerileri dolamaya başladım. Resimlerin ve az sayıdaki heykellerin pek çoğu beni mutlu edecek derecede (açıklaması zor) güzeldi. Hafif bir eğimle önce tırmandıran, sonra aşağıya yönlendiren bir sıralaması vardı, galerilerin. Tek sıkıntı, tuvalet için tüm salonları gerisin geriye dönüp alt kata inme zorunluluğu oldu. 

Müzeyle tam flört ederken ayrılmam gerekti, kapanış saatiyle birlikte. Bakalım süpersonik hızda geçtiğim galerileri yeniden ziyaret etme fırsatım olacak mı?


-Müze boyunca iç avluya bakan böyle bir "ışıklık" var. Genelinde heykeller yer alıyor. Çiş molalarında buradan koşarak aşağıya inmek zaman kazandırıyor-


-Die Sandalenbinderin (1817) / Rudolph (Ridolfo) Schadow. Müzeyi gezerken acaba bir resme baktığımda kendimi görür müyüm diye düşünürken bu heykeli gördüm. Bundan sonra alacağım papuçlardan kimse sorumlu değildir.-


-Junge Bauerin mit drei Kindern im Fenster (1840) / Ferdinand Georg Waldmüller. Bu resim bende tam olarak mutluluk hissiyatı uyandırdı. Şimdi bir posteri salonumun duvarından bana gülümsüyor.-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder