25 Eylül 2010 Cumartesi

Pastoral Bayram

Bu sene yaza geç başladığımı hissettiğim için elimden geldiğince yazı uzatma isteği içerisindeydim ama denize girebileceğim Ramazan Bayramı’nı 2 yıldır görmediğim babannemi görerek değerlendirmek istedim, sevgili kız kardeşim de aynı arzusunu anacığıma bildirmiş, aile boyu pek güzel bir bayram geçirdik.

Kuzenlerimiz de biz gidiyoruz diye köye ziyaret vakitlerini bize göre ayarladılar; babannem, çocukları, torunları ve bir de torun çocuğu eşek sıpası kocaman aile birlikteliği yaşadık, enfes oldu.

Saatlerin, vasıtaların, kostümlerin, hırsların, zorunlulukların olmadığı yer köy. Babama ve ablama dediğim gibi, bir de şort giysem enfes olacak yer. Gitmeden önce ailemden bana mukayet olmalarını istemiştim ama çatlayana kadar pişi yedim, pişman değilim!

Kız kardeşim ve benden başka köye gelen giden bir hayli azalmış gibi geldi bana. Emmimler ve biz babannemdeydik, halama kuzenler gelmişti. Bunun dışında bir de babamın teyze oğlu ve teyze torunlarını gördük bayram vesilesiye. Eskiden daha fazla ev gezerdik, daha fazla baklava ve yoğurt –köyde bayram ziyaretinde ortaya sini konur, üzerine baklava ve yoğurt getirilir- tüketirdik. Babamın teyzesi vefat etti, dayısı İzmir’e kızının yanına gitti, halası Ankara’da.. El öpecek büyüğümüz azaldı.

Bayram sabahı; bayram namazını kılarken ahali, annemle bahçelerde yürüyüş yaptık. İkinci sabah aile boyu yola döküldük; böğürtlenler, palamutlar, üzümler, pembe domatesler taklalar attı yol boyu bizimle.

Bana kusursuz bayram oldu, babannemin de mutlu olduğundan eminim.


-bubam bize ceviz toplarken-



-bağımızda kavaklar-




-bağda gün batımı-
-babannemin mutfağında hastası olduğum dolap. babannem eskisi gibi ekmekevinde ekmek yapamıyormuş, köye gelirken aldığımız pideler üzerinde-



-babannemin evinin arkasındaki bahçenin girişi. buraya neden kapı numarası verildiğine dair en ufak bir fikrim yok.-



-bayram sabahı evin arka bahçesinden topladığım domatesler (ya da toplamamın ardından tükettiklerimden geriye kalanlar)-


-bence bu lahana değil etobur bitki-



-gözünü sevdiğimin böğürtlenleri-



-bebeyken atkestanelerini çivilerle kavuşturup bebek yapardım, palamutları ıska geçmişim-


-halam bu bağı yeni edinmiş. pek güzeldi-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder