18 Kasım 2010 Perşembe

Kaybettiğim Küpe Tekleri Gibi*

Çok eskileri hatırlamıyorum ama 2006 yazında, Afrikalı din kardeşlerimden bir bahar şenliğinde aldığım deri konik küpemin tekini tatil dönüşünde otobüste bıraktım. Diğer tekini de evimin muhteşem kalabalığında yitirdim -elbet bir gün bir yerlerden çıkar karşıma-. Bu ilk acılı kaybımın ardından kış aylarında atkı-bere kullanımıyla düzensiz aralıklarda küpelerimin tekleriyle vedalaşmaya başladım. Bir yerleştirme sanatçısı olarak galeriler nazarında pek kıymet arz etmediğim için muhteşem koleksiyonumu bu mecrada paylaşıyorum.



-bu muhteşem neşeli küpeyi 2 yıl önce "mahallemizin çarşısındaki" tuhafiyeden almıştım. sevimsiz günlerimde bile taktığım zaman kendilerini bana neşe vermişlerdi. tekini ne zaman kaybettiğim bilinmiyor.-


-bu küpeleri -bu tek ve evi terk eden eşini- ilk evin şehrinde anam babam beni ziyarete geldiğinde almıştım. tekini ne zaman kaybettiğim bilinmiyor.-


-ah! bu küpeleri ikinci el bir dolu şey satan bir dükkandan almıştım. büyük halka küpelere bayılmakla birlikte kendime yakıştıramazdım ancak bu küpenin sanki benim için yapıldığı ve o dükkanda hep beni beklediğini zannediyordum. uzunca bir beraberliğimiz oldu. bir dönem kulaklarımla bütünleşik bir yaşam sürdürdüler. bir fazla mesai sonrası eve döndüğümde bir adedi beni terk etmişti. yerini dolduramadım.-


- bu küpe haydan gelip huya gitti. annem kendi evlerinde bulmuş, sanırım kız kardeşiminmiş, ben tabi hemen üzerine kondum. çok sevgili arkadaşım a.ç'nin (30) evinde sızdığım bir gecenin sabahında teki kalmıştı. pakize'nin sakladığından şüpheleniyorum-
- bu küpe bir yakın dönem çalışması. rengiyle, deseniyle pek uyumluydu genel kostüm yaklaşımıma ama teki bu uyumu hissetmemiş olacak ki beni pek çok türdeşi gibi terk etti.-

- çok sevgili taze anne arkadaşım almıştı bu küpeyi. teli iple kaplama tekniğiyle daha önce karşılaşmamış olduğum gibi renklerin uyumuna da bayılmıştım. taktığım ilk gün eve kulağımda tek küpeyle döndüm.-

-çok kısa bir beraberlik yaşadığımız sarmal küpenin renk kompozisyonunda onun kadar başarılı olmayan bir benzerini edindim, yine taze anne arkadaşımla bir ne alacağımızı bilemediğimiz çarşı pazar dolaşmasında. ve yine birlikteliğimizin ilk gününde terk edildim. sarmal küpeyle imkansız ilişkiden bu ikinci denemede vazgeçtim.-
.

.

.
- illa ki devam edecek-


*: Akgün Akova'ya sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder