16 Ocak 2014 Perşembe

Bachfest Ankara

Bir süredir karşıma çıkan Bachfest Ankara logolarına nedense yüz vermemiştim. Sevgili Y.D. bir önceki gün arayıp da 14 Ocak akşamı festival kapamındaki ilk konsere davet edince az kalsın çok şey kaçıracağımın farkına vardım.

Açılış konuşmasında festivalin yıla yayılıp, her ay bir konserle dinleyiciyle buluşmayı planladığı; Ankara'nın AVM ve çok şeritli yollardan ibaret olmadığı ve sanat takipçisine hakettiği etkinliklerin sağlanmasının amaçlandığı aktarıldı. Organizasyonu düzenleyenlerin "bir grup Bach sever arkadaş" olduğu bilgisiyle konser başladı.

Açılışı, İzmir Barok Topluluğu ve Ingrid Seifert yaptılar. Topluluktan Bülent Oral, ara ara eserler ve enstrümanlar hakkında ufak bilgiler verdi, kendi adıma çok memnun oldum bu durumdan. Takip eden eserlerde Emma Kirkby'de sahne aldı ve sıcak, samimi konser devam etti. Bir viola da gamba'yı benzer bir yaylıdan ayırt etme yetisine bu konser sonunda ulaşamadım ama ilk defa canlı olarak bir klavsen dinlemekten çok hoşnut oldum. Bach haricinde birçok bestecinin de eserleri programa dahildi. Benim gibi klasik müzikle ılımlı ama mesafeli bir ilişki halinde olan dinleyicilerin de, konseri benim kadar beğendiklerini umut ediyorum.

Programın takip eden 3 konseri belli olmuş, ilki 9 Şubat'ta. Yine ODTÜ KKM'de mi, bilemiyorum; biletler için adres gösterilen Biletix'te henüz biletler satışta görünmüyor. Festival konserlerini takip etmeye meyilliyiz, umudumuz diğer konserlerin de ilki kadar güzel olması yönünde.


-yine fotoğrafta üstün yeteneğimi konuşturmuşum-

Bir de, bir de 17 Şubat'ta Karsu geliyormuş, ODTÜ KKM'ye. Geçtiğimiz sene, pek bayılmıştık Karsu'ya; bu sene de koşarak gideceğiz izlemeye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder